Wednesday, March 30, 2011

siHATI CEMBURU

okay,aku update lagi tok arini..rajin kan?haruslah sebab takde keje nak buat..tadi aku wat note undang2 sebab terlebih rajin kan :)
kalau malas selalu nya akan guling-guling ke kiri dan ke kanan saje..
e eh mane ada guling-guling,selalu kan aku keje je blek pon da memalam buta..balek2 terus je mandi dan membuta jer ZZzzzZ :)


kembali ke subjek utama kajian kes yang dibuat,bout cemburu..okay,sume masing2 ada perasaan kan?bukan nya orang buta ati yang takde perasaan takde ati perot..
normally orang bercouple mesti ada perasaan cemburu kan..so camne nak jauhkan perasaaan yang mampu mengugat perhubungan yang terbina tak kira lah baru sehari ke,seminggu ke,sebulan ke,setahun ke dan sebagai nya..aku akui aku pon sorang yang kuat cemburu,beselah pempuan kan ada je benda yang tak kena,itu tersentap ini tersentap..belum lg kalau datang bulan-bulan tak stabil...haiihh mcm2 bnd nk keluar kan..so aku bg tips kat korang tok korang praktik kan..dan paling penting tok aku jgk sebagai panduan :)



Tanda-tanda Cemburu
  • Telefon  beberapa kali dalam sehari, dan marah jika ditidak diangkat/ di jawab
  • Terus mengajak berbicara walau sebenarnya dia sedang sibuk dan tahu kalau waktunya tidak tepat.
  • Menuduh dengan sembarangan bahawa sidia keluar rumah tanpa sebab yang jelas dan pasti.
  • Mencari Peluang dan mengintip setiap kegiatan dan geraknya.
  • Selalu senantiasa harus memberitahukan kegiatan-kegiatannya.
  • Selalu mempersoalkan kepergiannya dengan siapa dan dimana (seperti detektif)
TIP Menghadapi pasangan yang sedang dilanda cemburu
  • Jika pasangan anda mulai menunjukkan rasa cemburu, jangan terbawa arus, lebih baik diam daripada membawa kepada pergaduhan.
  • Terima dengan lapang dada mungkin si dia sedang persoalan lain dan tidak bermaksud membuat sakit hati kamu.
  • Yakinkan bahwa semua yang dituduhkan tidak benar adanya dengan hati-hati dan penuh rasa cinta,
Mengatasi rasa Cemburu
  • Hormati perasaan pasangan kamu. Kerana si Dia juga mempunyai hak untuk menilai kecantikan wanita/lelaki lain.
  • Kenali diri sendiri, bahwa untuk menghilangkan rasa cemburu memerlukan waktu yang tidak sebentar.
  • Selalu berusaha berpikir positif terhadap pasangan, saling pecaya mempercayai
so korang sume kenalah atasi cemburu agar tak bergaduh mcm pasangan kat bawah ni dan tak bertegur sapa :)




p/s: sidia,percaya saya tau,sy kuat cemburu tapi awak jgn tau (boleh x mcm ni?) T_T








No comments: